Monday, November 8, 2010

tripipäev

Ajavahe teeb ikka oma töö, täna ärkasime kell 3:15 ja enam magama ei jäänud, panime läpaka käima ja ajasime Eesti sõpradega juttu :D Veider värk.
Tänaseks oli plaanitud siis hopp and off bussiga ringi tiirutada ning Linnuparki ja kaksiktorne külastada. Siirdusimegi alguses siis kaksiktornide poole, sest tahtsime raha vahetada ja nagu hiljem selgus, siis ka süüa. Siin on selline süsteem, et ostad ühe pileti ja see kehtib 24 h, nii et võid maha hüpata, millal iganes tahad ja peale minna, kuna soovid. Me saime õnnekombel odavamad piletid, sest bussile minnes küsis piletimüüja, et kas me oleme õpilased. Ma ütlesin, et jaa, mina olen. Palus meil istuma minna ja tuli pärast tagasi piletit müüma ning küsis vastavat dokumenti ka, mul oli see aga hostelisse jäänud, ainult krediitkaart oli kaasas. Ja siis küsis, et kas te olete muidu mõlemad õpilased? Meie nagu ühest suust: JAAA! ja müüski meile õpilasepiletid :D Helger oma nokamütsi ja seljakotiga andis täitsa koolipoisi mõõdu välja küll, hihi. Esimese bussiga meil vedas, sest katusel sai ka istuda, kus läks vahepeal siiski nii palavaks, et olime sunnitud sisse kobima, kus lohutust pakkus töötav konditsioneer. Siinmail täiesti asendamatu asi. Petronases valisime söömiseks siiski kõige ohutuma variandi ja läksime mäkki. Oli küll plaan kindlasti ka kohalikku toitu proovida, aga jah..ja miskipärast ajas mul südame pahaks nendest kohalikest restodest läbi jalutamine. Mingi kohutav hais oli üleval, täpselt samasugune, mis täna hommikul köögiski, kui üks endale kiirnuudleid tegi ma ei tea, mis lisandiga...vähemalt mul viis see tükiks ajaks isu kiirnuudlite järele. Imelik ikka..tavaliselt ma ikka fännan neid vürtsikaid toite. Petronases vahtisime siis veel natukene ringi ja otsustasime, et võiks hoopis Aquariumi minna ja siis pärast Linnuparki ka, kui viitsimist on ja raha jätkub. Aquariumis oli päris äge, nägi erinevaid troopilisi kalu, üksikuid imetajaid isegi ja muidu mereelukaid (merihobukesi, meduuse, meriroose, koralle jms) Kõige atraktiivsem oli vast 90 m pikk liikuv tunnel, mis läbis klaaskuplit, mille sees ujusid suured merekilpkonnad, haid, raid ja teised kalad. Päris võimas. Ja kui arvestada seda, et meie nägime neid 30% väiksematena sellest, kui suured nad tegelikult on, siis...ma ikka mõtlen veel seda Austraalias sukelduma minekut :D Linnuparki me paraku ei jõudnud, sest Aquariumi pilet osutus kallimaks kui me arvasime ja kuna kuumus on päris tappev, siis olime ikka väga väsinud ka. Ostsime turu pealt arbuusi ja viinamarju ning saime kõhud täis..sellise ilmaga tõesti midagi muud ei taha.

Ahjaa, tundub, et blond tüdruk on siin ikka täiesti eksponaat omaette. Hommikul bussi oodates arvestasime, et kui küsida igaühe käes ringiti, kes mind vahib või mulle midagi ütleb, oleks meil ikka täielik rikkus välja teenitud :D:D Kõige suurema teenistuse oleks arvatavasti toonud üks onu, kes Petronase koos teiste turistidega bussi pealt maha hüppas ja kaamera käima pani, mille ta unustaks umbes 15 sekundiks minu peale, kuni avastas, et võiks ikka torne filmida :D:D:D:D:D Ja siis üks moslemi tüdruk tahtis meiega koos pilti teha. Islam on siin riigiusundiks, kuid selle kõrval eksisteerivad rahulikult ka muud religioonid, nt hinduism ja animism. Naistel on siin päris suured õigused siiski, mis avaldub nt nende osaluses poliitikas ja igapäevaelus. Suurimad piirangud puudutavad ehk riietust, kõigil naistel peab olema pea rätiga kaetud, kuid tundub, et muu riietus võib olla täiesti tavaline ja igapäevane (välja arvatud siis paljastavad pluusid jms) Helger luges hommikul meie hosteli toa laual olevat infoteavikut ja seal oli kirjas, et tegelikult ei tohiks tänaval käia liiga lühikeses ja väljakutsuvas (nt avara dekolteega jne) riietuses ning samuti ei ole sobilik paaril välja näidata füüsilist aktiivsust teineteise suhtes...nt kallistamine, ümbert kinni hoidmine jne Nagu ma hiljem kuulsin, siis oli ka meil üks kokkupuude sellega olnud, kui üks taksos istuv isik meie poole näppu oli vibutanud. Nojah, eks kõigega tuleb harjuda :D