Monday, November 8, 2010

Nii-nii-nii...Helger siin. Kuna Kristiina on siin pikalt ja põhjalikult juba meie tegemistest kirjutanud, siis midagi faktilist väga lisada ei ole.
Ma usun, et iga inimene, kes plaanib kord sellise pikema reisi ette võtta, avastab end mingil hetkel mõtlemast küsimuse üle: Mida ma siin teen?
Ei ole tunnet, et olen turismireisil ning naasen nädala pärast. Aga see tunne on samas päris omapärane ning ma ootan juba väga, et saaks Austraaliasse kohale jõuda.
Malaisiast rääkides, siis meie peatuspaik Kuala Lumpur on üks päris hullumeelne linn, eriti ühele inimesele, kes on pärit Eestist, ning kelle riigis elab vähem inimesi kui viibitavas linnas. Seetõttu ma tunnen, et olen veel vähe reisinud. Juba Londoni lennujaamas olles nägime igasuguseid tumedanahalisi jm rahvast. Ilmselt üks seni vähe reisinud eestlane nagu mina, tunneb end taas pisikese rassistina. Olgu, see on tegelikult liialdatult öeldud. Kuid arvestades Eestis elavaid võõrrahvusi, siis peale idanaabrite meil eriti tumedanahalisi ei liigu. Ja kui liigub, siis vaadatakse kui mingeid isemoodi olevusi.
Eile rääkisime hosteli köögis ühe meiega samas vanuses oleva saksa paariga. Kutt on palju-palju reisinud, mistõttu valdab väga hästi inglise keelt. Ei taha halvasti öelda, kuid seninähtud sakslased ei ole erilist muljet inglise keele osas avaldanud. Nemad tulid Kuala Lumpurisse, et teha oma sügisvaheajal/eksamiperioodil kuuajaline ringreis. Samas rääkisid nad, et neil on ülikoolis selline süsteem, et käid koolis loengutes ning siis tuleb n.ö puhkus vms, kus reaalselt puhata ei saa, kuna pead eksamiteks õppima. Seega nemad hetkel "õpivad" nagu nad väitsid. Kuid kuuldes seda, et "no ega meil muud aega ei olegi, eks kui ülikool läbi, siis tuleb tööle minna, siis on karjäär, lapsed jms." Erinev rahvus, erinevad vaated.
Üks asi, mis Malaisias on veider, ilmselt tänu kliimale, kus eile oli õhtupoolikul 26 kraadi ja 92% niiskustase, läheb elektroonikal, mis töötab aku pealt, akud kiiremini tühjaks. Veider igatahes.
Elektrist rääkides, siis tundub naljakas, kui siin on hommikul juba mingi tund aega valge olnud, kuid ikka põlevad kõik tänavavalgustused ja asjad. Ma mõtlen ikka oktoobrikuisele Tartule, kui töölt tulles teinekord ei põlenud terves Võru tn-s ükski tuli:D
Just hetk tagasi avastas Kristiina meie Viisaga kaasasaadud departure card'ilt punasega kirja: Be forewarned death for drug traffickers under Malaysian law.

Head õhtut!:)

1 comment:

  1. Aga meil sadas täna lund :D ja tõenäoliselt ütleb elektroonika varsti suure külma pärast üles. Tervitused sinna miljoni kilomeetri taha :D Kaare

    ReplyDelete