Sunday, May 29, 2011

Apelsinid



Eilsest sain siis apelsinifarmi tööle. Ei tea veel, kas ajutiselt või pikemaks perioodiks - mõnes mõttes loodan esimest varianti. Eile hommikul kui korjama läksime, siis Mike (hosteli omanik) seletas ära, kuidas korjata, näitas binid ette ja ütles mulle, et vaata, et sina oma bini kindlasti täis korjad, sest võib-olla leian Sulle homseks mingi teise töö, nt sibulad vms asja. Apelsinidega siin rikkaks ei saa ja eks see korjamine natuke rohkem ikka meestetöö ole, aga sain hakkama. Olin koos ühe itaalia paariga ja kolme korea poisiga. Kuuetunnise tööpäevaga korjasin kokku 3 bini, ühe bini pealt teenib 25 taala, nii et tõesti mingi märkimisväärne summa see ei ole. Korea poisid on juba vilunud korjajad ja korjasid päevaga 6 bini (ehk siis tunniga ühe), teenistus 150 taala päev...nii et kui juba ekspert oled, siis on võimalik päris hästi sellega teenida. Nad ütlesidki, et kolm bini esimese päeva kohta on väga hea tulemus ja eks see olegi alguse asi, hiljem pole mingi probleem bin tunniga täis korjata (hetkel ma seda hästi ette ei kujuta :D).

Korjamine käib siis nii, et kõhu peal on suur kott, kuhu sisse kogud apelsinid. Kui kott saab täis, siis kallad selle bini. Tähtis on ka, kuidas korjata - mitte nii, et lihtsalt võtad apelsini ja tõmbad oksa küljest ära, nii et oks koos lehega kaasa tuleb, vaid vilja tuleb keerata ja siis õrnalt oksa küljest lahti tõmmata. Seljale hakkab selline töö päris korralikult, samuti ka kätele/sõrmedele ning kaelale, mida kotirihmad päris korralikult soonima kipuvad. Iseenesest töö midagi väga rasket pole, kuid üksinda korjates kipub igavus kiiresti peale tulema, paarilisega koos oleks ikka tunduvalt lõbusam ja motiveerivam. Itaalia paar töötas koos ja korjasid sama kiirusega, mis mina, nii et esimese päeva kohta tegin tubli tulemuse, ma arvan :) Kõige kiirem oli mul viimase biniga, sest kuna ma pidin raudselt selle täis korjama, siis läks mul lõpuks ikka väga kiireks. Aga õnneks tulid korea poisid appi ja kuskil 10-15 minutiga saime bini kenasti täidetud. Võin seda küll öelda, et shedis töötamine meeldib mulle ikka tunduvalt rohkem.

Täna hommikul oli väljas paks udu ja toas külmem kui kunagi varem. Kell on üks läbi ja istun siiani hostelis, sest ootasime farmerilt kõnet, kas täna ikka on tööd, sest ta pidi meile bine juurde tooma. Naljakas lugu ikka - ise tahab, et töö saaks selle nädalaga kindlalt tehtud, aga töövahendite muretsemisega läheb aega. Teine asi, miks me korjata ei saanud, oli kindlasti ka külm hommik - apelsinide korjamiseks peab temperatuur olema vähemalt +15 kraadi. Nüüd aga tuldi ütlema, et ikkagi töötame täna kella kahest viieni, ilm on ka õnneks väga ilusaks läinud. Nii et tööle!

No comments:

Post a Comment